Tüketiciyi Koruma Amacıyla Sahte İndirimlerin Önlenmesinde Yeni Dönem Başlıyor
Son zamanlarda artan sahte indirim kampanyaları ve yanıltıcı indirim reklamları üzerine Ticaret Bakanlığı harekete geçiyor. Tüketicinin korunması adına atılan yeni adımlarla, ürün fiyatlarında eskiden olduğu gibi 30 gün değil, 10 gün önceki fiyatlar baz alınacak.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin aldatılmasını engellemek amacıyla geçtiğimiz günlerde indirimli satış kampanyaları düzenleyen satıcı ve sağlayıcılara uyarıda bulunmuştu. Artık indirimli fiyatların belirlenmesinde, önceki 10 gün içinde uygulanan en düşük fiyat dikkate alınacak.
Mevcut Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yer alan düzenlemelere ek olarak, Ticaret Bakanlığı yeni bir adım atarak indirimli fiyatların belirlenmesinde 30 gün değil, önceki 10 gün içindeki en düşük fiyatı referans alacak.
Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yapılması planlanan değişiklikler kapsamında, indirimli satışa konu edilen ürünlerin tanıtımında, önceki 10 günün fiyatı ile indirimli fiyat birlikte gösterilecek. Bu sayede tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve yanıltıcı reklamların önlenmesi amaçlanıyor.
Reklam Kurulu Ceza Kesmeye Devam Ediyor
Meyve ve sebze gibi çabuk bozulan ürünler ile hizmetlere ilişkin etiket, tarife ve fiyat listelerinde ise indirim oranının hesaplanmasında, indirimli fiyattan önceki fiyat kullanılacak. Ticaret Bakanlığına bağlı Reklam Kurulu, bu yılın ilk yarısında incelenen 12 bin 499 dosyanın 753’ünde mevzuata aykırılık tespit etmiş ve toplamda 141 milyon 123 bin lira idari para cezası uygulamıştı.