Türkiye’nin kartlı turizm gelirlerinde büyüme trendi devam etti

Visa Akdeniz Turizm Analizi Türkiye’nin Turizmdeki Rekabet Gücünü Gözler Önüne Serdi

Visa’nın yaptığı Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. 2024 yılında Euro bazında yüzde 5’lik bir artış yaşanan kart kullanımı, ülkenin turizm potansiyelini gözler önüne seriyor. Aynı yıl içerisinde kartlı ziyaretçi sayısındaki yüzde 16’lık büyüme ise dikkat çekici bir gelişme olarak kaydedildi.

Analiz sonuçlarına göre, Türkiye son 5 yıl içerisinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke konumunda bulunuyor. Yabancı kart harcamaları toplamında Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüme gösterdiği belirlendi.

Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasındaki turizm harcamalarının yüzde 2’sini oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 7’ye yükseliyor. Bu durum Türkiye’nin sağlık turizmi alanında stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, analizin önemli bulgularından birinin 2024 yılında Türkiye’yi ziyaret eden turistler arasından her beş turistten birinin tekrar ülkeyi tercih etmesi olduğunu belirtiyor. Ayrıca, yabancı turistlerin kart harcamalarındaki artışın ülke ekonomisine olumlu katkı sağladığı vurgulanıyor.

Şirketin Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener ise, Türkiye’nin son beş yılda bölgedeki diğer ülkelere göre kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülke olduğunu ifade ediyor. Türkiye’nin turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarındaki büyüme destekliyor.

2024 yılında Türkiye’ye en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi yüzde 36’lık payla ilk sırada yer alıyor.

İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir gibi 7 ana ilde gerçekleşen yabancı kart harcamaları Türkiye turizminde önemli bir etkiye sahip. İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunarken, kış aylarında da turizm potansiyelini sürdürüyor.

Related Posts

Bir zamanlar Ülker’in ortağıydı! Çikolata devi iflasla karşı karşıya

Türkiye’nin önemli çikolata üreticileri arasında yer alan Modern Çikolata, mali sorunlar nedeniyle konkordato başvurusunda bulundu. Bir dönem Ülker’le ortak projelere imza atan şirkete üç aylık iflas koruma kararı verildi.

Küresel piyasalarda gözler ECB’nin Merkez Bankacılığı Forumu’na çevrildi

ABD’nin yönetiminin korumacı ticaret politikası kapsamında attığı tarife adımlarının uzun ve ortam dönem etkilerine yönelik belirsizlik küresel ekonomi aktörlerinin odağında bulunmayı sürdürürken, Avrupa Birliği (AB) ve Japonya gibi ABD’nin önemli …

Son dakika | Emekli maaşlarına düzenleme geliyor

3 Temmuz’dan sonra çıkan enflasyon farkının ardından, en düşük emekli maaşında düzenleme yapılacak. AYRINTILAR GELİYOR…

Mehmet Şimşek’i topa tuttu: Ekonomi tarihinin en kötü dönemi

Ekonomist Devrim Akyıl, katıldığı bir televizyon programında Türkiye’nin ekonomi politikalarına ilişkin çok sert eleştirilerde bulundu. Akyıl, Türkiye’nin tarihsel olarak en kötü ekonomik döneminden geçtiğini belirterek, geçmişte yaşanan büyük …

Yüksek emekli maaşı almak isteyenler dikkat: SGK’nın bu kuralı parayı katlıyor

Emeklilikte bu kurallar maaşların daha yüksek yatmasına neden oluyor. SGK’nın bu kurallarına uyanlar daha yüksek maaş alıyor.

Araç sürücüleri dikkat! Son gün geldi çattı: Ciddi yaptırımlar olabilir

Türkiye genelindeki milyonlarca araç sahibini yakından ilgilendiren Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) uygulamasında geri sayım başladı. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yürürlüğe alınan sistem kapsamında, iş yeri araçlarına takılması gereken …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir